torsdag 31 december 2009

Dag 365. Det allra sista dagliga inlägget




31 december, Nyårsafton. Årets sista dag och det allra sista dagliga inlägget här. Dessutom är det min älsklings födelsedag idag - grattis Mattias!! Den här bloggen startade jag ju som ett projekt under 2009, för att dokumentera mitt år som jag visste skulle bli ett väldigt spännande år. Jag och Mattias skulle ju bli föräldrar till vårt första barn. Jag ville göra en bilddagbok med en bild per dag, plus skriva några rader om just den dagen. Jag har lyckats ganska bra, några dagar är missade men på det stora hela är året dokumenterat.

Nu är året slut och jag sätter punkt här. Det har varit fantastiskt roligt, men det ska också bli skönt att slippa tvånget att fotografera och göra ett inlägg vareviga dag. Nu kommer jag ha mer tid till min vanliga fotoblogg Bildbloggerian och det kommer säkert att bli en hel del Ellie-bilder där i fortsättningen för den som är intresserad :) Och det kommer bli så kul att ha kvar den här bloggen som ett minne av graviditeten och vår första tid som föräldrar!

Dagens bilder då, ja det blev inte bara en utan fyra bilder i finalen här. Jag tyckte det var passande att ha med hela familjen som avslutning och bad Christian som vi firade in nyåret med att föreviga oss innan vi högg in på nyårsmiddagen. Och vår familj består ju inte bara av mamma, pappa, barn, utan vår fjärde familjemedlem fick självklart också vara med på ett hörn - katten Astrid.

Dagens bästa var att få fira in 2010 med våra vänner Josefina och Christian och lille Sebastian. Josefina och jag följdes åt under graviditeten och har sen spenderat många dagar tillsammans med våra små bebbar. Vi hade en jättetrevlig kväll och lagade tillsammans en mycket delikat nyårsmeny: bubbel med krustader med stenbitsrom och snittar med tapenade till att börja med. Sen gratinerad hummer till förrätt, yummie. Varmrätten var oxfilé med parmaflarn, vitvinsbearnaise och kantarellsås och hasselnötspotatis. Och så till sist, chokladfondant med kardemummasmak serverad med hallon och grädde. Sen skålade vi in det nya året!

Gott nytt år och tack för mig!

6 kommentarer:

Nilla sa...

God fortsättning. Det har varit roligt att följa din dagliga blogg, och se Ellie växa och utvecklas.
Kram

Mamma G sa...

Åhh vilka fina familjebilder! En jättefin avslutning på Ellies första år i bilder.
Hela familjen är så nyårsfina.
God fortsättning på det nya året. Ha ett trevligt tårtkalas i dag!
Kramar från Mormor.

Sarah sa...

Nej Helena! Ska du inte fortsätta med denna fina blogg!!! Förstår dig dock, det kan blir ett krav att skriva och ta bilder varje dag. Jag var ju med på utmaningen 365 ett tag förra året men insåg ganska snabbt att jag inte hann med min vanliga blogg. Tur att du har din vanliga blogg kvar =) Ser fram emot att följa lilla Ellie där. Gott nytt år/Sara

Monica Sjögren sa...

Ååh...upptäckte precis din fina blogg... Synd att du inte fortsätter. Ska kolla igenim dina inlägg och se dina bilder nu tänkte jag :)
//Monica

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
RealExams sa...

Nice blog and that really cute. I am a pro photographer and I really appreciate your talent. Enjoy and have a nice day! thanks for sharing this blog post.