torsdag 10 december 2009

Dag 344. Back in town


10 december, torsdag. Vaknade upp i Hälsingland och somnade i Stockholm. Ellie och jag tog tåget hem till huvudstaden igen, hem till en skäggig pappa som hade längtat och längtat efter liten Ellie. Det tog en sekund innan hon insåg att det var pappa som fanns bakom det håriga ansiktet, men sen var lyckan total och hon sprattlade överlyckligt med armar och ben. Jag sprattlade inte med armar och ben, men jag var glad ändå :)

Dagens bild visar den söta synen som mötte mig när jag tittade in till Ellie då hon somnat för kvällen. Hon är lika rörlig i sömnen som när hon är vaken och sover omväxlande med fötterna neråt, uppåt, på kudden eller ut genom spjälorna som på bilden.

Dagens bästa var att det gick bra att åka tåg ensam med Ellie tillbaka till Stockholm med all packning. Hon skötte sig exemplariskt och sov till och med gott i 1,5 timme på eget säte bredvid mig. Det var halvtomt i förstaklassvagnen även idag, så vi hade gott om utrymme, så det är verkligen värt den lilla extra kostnaden att åka där istället för andra klass.

Inga kommentarer: