måndag 14 september 2009

Dag 257. Hemmadag

14 september, måndag. Idag har vi haft en mysdag hemma jag och Ellie och hon har sovit massor. Men i gengäld var hon pigg ikväll och somnade inte förrän efter halv tio.

Dagens bild tog jag ikväll när Ellie och Astrid låg mitt emot varandra på sängen. Det ser ut som Ellie skriker åt Asta att titta dit nån gång! Astrid har ju varit borta från Ellie i 1,5 månad nu och är nog lite skeptisk till att den där lilla människan har blivit så rörlig och pratig. Men hon håller sig ändå i närheten och det är ett gott tecken i alla fall.

Dagens Ellie - rörlig är ordet för henne nu, för hon har helt plötsligt börjat lära sig att ta sig framåt på mage och nu kan man inte längre lämna henne obevakad på dubbelsängen. Det upptäckte jag för några kvällar sen, när jag hittade henne vid sängkanten när hon vaknat istället för på mitten av sängen omringad av kuddar, där jag lagt henne. Hon kör ner huvudet i sängen och trycker ifrån med fötterna och tar sig sakta sakta framåt. Med den här utvecklingen kryper hon väl snart...

Dagens bästa är att jag fått en massa saker fixade som stått på att göra-listan.

Inga kommentarer: