söndag 30 augusti 2009

Dag 241. Datorstrul och kusinträff


29 augusti, lördag. Hur kul är det att börja dagen med att upptäcka att min sprillans dator inte startar..? Och att Asus support har den ytterst snåla öppettiden 9-17 vardagar..? Inte alls. Men som tur var fick jag hjälp i butiken där jag köpte datorn för några veckor sen, det tog halva dagen, de program jag hunnit installera och alla inställningar försvann, men jag kom i alla fall hem med en dator som funkade igen, tack och lov! Och eftersom jag har delad hårddisk hade jag lagt alla foton på en disk och operativsystemet på den andra, så då försvann i alla fall inga foton när de formaterade om hårddisken med operativsystemet.

Dagens bild har Mattias tagit av Ellie med sina söta kusiner som var hitbjudna på middag med sin mor och far. Jättekul tyckte Ellie och jättekul tyckte vi!

Dagens Ellie - hon har fortsatt kämpa på med att träna på att vända sig från rygg till mage. Alltid fastnar den ena armen under kroppen och hon kämpar och sliter och skriker och tar i. Och till slut har hon lyckats böka fram armen! Men vid det laget är hon helt slut av ansträngningen och orkar inte ligga på mage och hålla upp huvudet längre :)

Dagens bästa var att datorhaveriet var lätt åtgärdat den här gången. Jag hade med fasa föreställt mig att vara tvungen att vara utan dator i flera veckor (hemska tanke...) och var lycklig när jag gick från butiken med en fungerande dator.

3 kommentarer:

Mamma G sa...

Jättefin bild av kusinerna! Ellie växer så det knakar ser det ut som. Längtar att få träffa henne!Kram.

Hanna sa...

Härlig bild!

Photo by emma sa...

Du vem van trissen? nyfiken