torsdag 27 augusti 2009

Dag 239. Tandläkaren


27 augusti, torsdag. Idag var det dags för ett gruvsamt besök hos tandläkaren. Som den godisråtta och småätare jag är, är det aldrig kul att få reda på i vilket skick tänderna är. Det var två år sen sist, så det var på tiden att tänderna skulle få sin dom.

Dagens bild visar Mattias som just ska få skjuts tillbaka till jobbet, efter att han varit in på en snabbvisit i stan och legat under ett träd i Humlegården och lekt med Ellie medan jag var hos tandläkaren.

Dagens Ellie - ikväll vände hon sig från rygglägge till att ligga helt på mage för första gången. Det var en vecka sen hon började vända sig, men hittills har hon inte kommit runt helt utan den ena armen har hamnat under kroppen. Men ikväll lyckades hon slita fram armen också och plötsligt låg hon helt på mage.

Dagens bästa var beskedet jag fick av min tandläkare: inga hål som behövde lagas!! Jag var inställd på att jag hade flera hål, så det var med lätta steg jag gick från tandläkaren.

1 kommentar:

Mamma G sa...

Jag måste få säga Grattis! Vilken lycka det är att få så trevligt besked av sin Tandläkare.Man är så lättad när man går därifrån.

Tänk vilka framsteg hon gör Ellibelli.Vad hon måtte ha förändrats sen ni var hemma sist.Jag längtar att få träffa henne!Vilken härlig bild på det gulliga paret. Tänk att hon redan har intresse för killar.
Häftigt att hon bajsade i pappas skor.
Kram från mormor o Asta.