tisdag 18 augusti 2009

Dag 230. Arla morgonstund blev till sovmorgon


18 augusti, tisdag. Jag har hoppat över ett par dagars uppdatering här, men då var det dags igen. Och det här har varit en väldigt lugn och skön dag! När Ellie vaknade redan kvart över sex i morse och var pigg som en lärka och jag var trött som attan, kände jag att det här blir en jobbig dag... Men en timme senare tog Mattias henne innan han gick till jobbet och fem minuter senare sov hon sött. Och jag med. Nästa gång jag vaknade var klockan tjugo i tio (!) och efter ett par minuter vaknade lillstumpan också. Så snacka om sovmorgon! Sen tog hon ett sovpass på 3,5 timme mitt på dagen också, så jag kunde sitta och fixa med bilder och blogga i flera timmar.

Dagens bild - av en nöjd tjej som låg i sitt babygym länge och lekte. Ständigt med benen uppe i vädret, jag fattar inte hur hon orkar.

Dagens bästa var när Ellie och jag rockade loss tillsammans med Mora Träsk och sjöng Lilla Olle. Efter en par lyssningar kom hon igång och blev alldeles till sig och sjöng med för fullt. Eller sjöng kanske var att ta i, men hon satt i babysittern och vokalpratade och såg alldeles lycklig ut.

Inga kommentarer: