lördag 8 augusti 2009

Dag 220. Härlig sommardag på landet


8 augusti, lördag. På landet. Vi har haft en skön sommardag idag, solen har gassat från klarblå himmel och vi har varit ute hela dagen. Men för Ellie är det nog lite jobbigt med värmen, för hon har varit rätt gnällig och krävande till och från. Och kvällen blev en pärs, hon skrek som hon gjorde när hon var riktigt liten och kunde inte amma utan blev hysterisk. Vi lyckades ge henne lite ersättning och sen fick jag henne att somna och nu har hon sovit i några timmar.

Dagens bild tog jag när vi var ner till sjön och jag just hade tagit mig ett dopp. 26 grader i vattnet sa termometern, men lite längre ner mot botten var det nog kallare för det kändes inte fullt så varmt när jag plaskade runt i vattnet.

Dagens bästa var att Ellie kunde somna till slut, så att både vi och hon fick slappna av.

Inga kommentarer: