fredag 31 juli 2009

Dag 212. Ekofika och tam fjäril


31 juli, fredag. På landet. Pustar ut efter en lång kväll då Ellie inte velat sova. Sen klockan halv fem-fem var hon vaken ända till efter elva ikväll, med undantag för en halvtimme med sömn mellan kvart i och kvart över tio. Hon har tyvärr börjat med krångelkvällar då hon vägrar sova och det slutar med gråt och tandagnisslan. Hoppas det är en övergående fas.

Dagens bild är från Hornuddens ekocafé där Mattias och jag var och fikade idag och handlade i gårdsbutiken. Kakan på bilden är en jordgubbsrabarbermarängkaka - mums!

Dagens bästa var den närkontakt jag fick med en pärlemorfjäril idag. Den var helt orädd och klättrade upp på min hand och jag kunde röra vid vingarna - jättehäftigt - och jag fotograferade för glatta livet. Jag har varit helt inne på insektsfotografering hela veckan och bilder på en annan pärlemorfjäril som var lite mer skygg bloggade jag ju i min andra blogg i söndags.

Inga kommentarer: