fredag 31 juli 2009

Dag 211. Ostfrossa och reggae


30 juli, torsdag. På landet. Det blev en tur till Strängnäs igen idag för lite shopping och lunchätande i hamnen. Och grattis till min syrra som fyllde år denna dag och firade sin födelsedag i Tunisien!

Dagens bild tog jag i min favoritaffär i Strängnäs: Ostaffären. Jag bodde i Strängnäs under några år en gång i tiden och då var jag stamgäst i butiken och det var alltid lika roligt att gå in där och få provsmaka och handla av alla underbara ostar. Även den här gången gick jag därifrån med en kasse med en massa godsaker i, bland annat en grön ost som Ellies kusin Sarah, 4 år, blev helt förtjust i och utbrast: -En gjön ost - den måste man ju ta med hem!

Dagens bästa skulle ha kunnat vara ostfrossan på kvällen, men jag tror ändå att det får bli stunden när jag efter att vi under hela kvällen försökt få Ellie att somna, kom på att jag kunde spela hennes favoritlåt på datorn. Så fort reggealåten Lady ljöd ur högtalarna och jag började dansa med rasta-Ellie i famnen så lugnade hon sig och somnade sött. Här nedan kan ni lyssna själva till hennes favvo.



Inga kommentarer: