torsdag 23 juli 2009

Dag 204. Lämnar stan igen





23 juli, torsdag. På landet. Det blev bara ett par dagar hemma i lägenheten innan vi drog vidare igen till Mattias föräldrar i stugan idag. Men först var vi till BVC och lilla Ellie mättes och vägdes (62,5 cm, 5680 g) och så fick hon sina första vaccinationssprutor, en i varje lår. Den andra var inte rolig och hon grät hjärtskärande, stackarn. Sen har hon varit trött och ledsen hela dan och fått lite feber, så bäst har det varit när hon fått vara tätt intill mig den lilla pluttan.


Dagens bilder är av dagens svampskörd. Det växer nåt enormt mycket kantareller här på tomten i år och de är superstora. På 5 minuter (!!) hade vi fyllt 10-litershinken på bilden och efter 5 minuter till hade vi plockat ytterligare flera liter.


Dagens bästa var att få se dessa enorma mängder svamp. Jag har aldrig varit med om maken! Det bara lyste gult överallt i gräset av gigantiska kantareller som väntade på att bli plockade, härligt för en svampälskare som jag!



1 kommentar:

Mamma G sa...

Åhhhh va avundsjuk jag blir när jag ser alla underbara svampar. Vilken lycka! Har aldrig varit med om att ens få se så mycket kantareller. Härligt!