söndag 5 juli 2009

Dag 185-186. Norröver igen


5 juli, söndag. Hälsingland. En solig dag, men värmen som vi blivit bortskämda med den senaste tiden har försvunnit. Mattias åkte tillbaka till Sthlm igen för att jobba en vecka till innan han börjar semestern, men jag stannar kvar med mina tjejer Ellie och katten Astrid.

Dagens bild fotograferade jag när Mattias och jag tog en promenad nere vid Ljusnan.

Dagens bästa har varit att betrakta och lyssna på Ellie. De senaste dagarna har det hänt saker med hennes utveckling och hon har uppenbarligen kommit in i det tredje av de sju utvecklingssprång som en baby går igenom. Idag har hon "pratat" långa haranger av ljud och hon har helt plötsligt börjat kunna ta på saker och smakar på allt hon håller i. Det är så fascinerande att se allt som händer!

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


4 juli, lördag. Då var det dags för en tripp hemåt Hälsingland igen och vi packade in oss själva och mamma i bilen och drog norröver. Första gången vi åker långt med både katt och barn i bilen, men båda två skötte sig och var lugna.

Dagens bild tog jag på kvällen i trädgården på mammas vallmoblommor, när jag var ute och letade motiv för en exempelbild till veckans Fototrisstema.

Dagens bästa är att jag redan känner mig bättre efter sprutan jag fick i tummen häromdagen. Jag hoppas verkligen att det räcker med sprutan så att jag slipper operation!

Inga kommentarer: