torsdag 2 juli 2009

Dag 181-183. Bad på landet, fotosession och spruta i handen


2 juli, torsdag. Mamma är här på besök och idag har vi varit inne i stan och varit på läkarbesök, shoppat och käkat lunch och Ellie skötte sig alldeles utmärkt och sov sig igenom det mesta. Men sen har det varit en tuff kväll igen med magknipsskrik tills hon kiknar, pust... Det har varit intensiva kvällar den här veckan, vet inte om det är värmen som förvärrar.

Dagens bild visar vad Ellie pysslade med när mamma och jag satt på en uteservering och åt lunch.

Dagens bästa var att jag haft tur och fått en tid väldigt snabbt hos en handkirurg pga mina tumproblem som jag skrev om tidigare och dit var jag alltså idag. Alternativen vid mina problem är två, endera cortisonspruta eller operation. Operera vill jag inte i första läget, så jag valde en spruta och enbart i högra handen till att börja med, för att inte bli handikappad i båda händerna. För nu kommer jag att få ont pga sprutan i en vecka ungefär innan den förhoppningsvis hjälper och kan inte använda tummen i högerhanden särskilt mycket. Lite problematiskt när man har en bebis.


1 juli, onsdag. Idag lämnade vi stugan och åkte tillbaka till Sthlm. Det är INTE lika skönt att bo i lägenhet i den här värmen...

Dagens bild tog jag med min sunkiga mobilkamera när Ellie och jag var hos kompis Stefan som fotograferade med en betydligt bättre kamera i sin studio.

Dagens bästa var fotograferingen hos Stefan när han fotade Ellie och mig, plus mina kompisar Lisa (tillika Stefans sambo) och Anna-Karin med deras småttingar. För även om jag själv fotograferar Ellie vareviga dag går det ju inte att jämföra med att få proffsiga bilder tagna!


30 juni, tisdag. Värmen är härlig när man kan vara i stugan och ha badet i Mälaren ett par minuter bort. Men för Ellie är det tufft med hettan, hon har svårt att äta och blir ledsen och grinig och kvällen blev riktigt jobbig!

Dagens bild tog jag när vi tog ett dopp i det 26-gradiga vattnet.

Dagens bästa var att Ellie åt bra igen efter att inte ha kunnat äta nästan nåt på hela dagen igår.

Inga kommentarer: