måndag 29 juni 2009

Dag 179. Stekande värme och krångelmage





28 juni, söndag. Ännu en dag med riktig sommarvärme, och jag är jätteglad att vi är i stugan så att vi verkligen kan njuta av värmen. Fast framåt eftermiddagen blev det nästan lite jobbigt när det var 30 grader både ute och inne...

Dagens bilder: den första är ett bildbevis för att även Mattias tagit sig ett dopp nu, för denna dag hade temperaturen stigit i vattnet från 21,5 till 26 grader - superhärligt! Och sen blev det en bonusbild på Ellie, som ligger i skuggan på altanen och relaxar i babysittern.

Dagens bästa är ju egentligen sommarvädret som äntligen är här, men som småbarnsmamma kan man hitta andra glädjeämnen, för gladast blev jag nog när det äntligen brakade till i Ellies blöja framåt natten. Och det rejält... :) Efter en jobbig magknipskväll var både jag och Ellie lättade då det hände.

1 kommentar:

Sarah sa...

Så skönt ni verkar ha det! Här på västkusten har vi 30 grader både inne och ute! Nätterna är olidliga och det är svårt att få Alva att vara nöjd. Men i natt fick jag sova från 23,30-05,00! Helt otroligt, känns som man fått sova en hel natt. Jag är tyvärr lika trött ändå... Jag tycker det är jätte jobbigt att det är så varmt... Må så gott =) sarah