torsdag 25 juni 2009

Dag 176. Vägning och mätning


25 juni, torsdag. Idag har vi varit till BVC och kollat Ellies längd och vikt. Nu väger hon 5200 g och är 61,5 cm lång, så hon har gått upp 2 kg och blivit 1 dm längre sen hon föddes för 10,5 vecka sen.

Dagens bild tog jag sen jag äntligen tog tag i blomplanterandet på balkongen idag. En bild av en liten lobelia i balkonglådan och att de hade en liten rosa färgklick inuti såg jag inte förrän jag tittade genom makroobjektivet.

Dagens bästa var att höra att Ellie följer sin vikt- och längdkurva precis som hon ska.

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Det låter ju som om hon äter och växer alldeles utmärkt - vad skönt. Kul att dokumentera tillvaron i bilddagbok (har jag sagt förr jag vet), särskilt en så speciell period som den här. Du skriver att du ofta tar bilderna till den här bloggen med din IXUS, de har så hög kvalitet..