lördag 20 juni 2009

Dag 171. Vidvinklad midsommardag


20 juni, lördag. Solen har lyst stora delar av denna dag också och vi har haft ännu en skön dag med lunch ute i solen på altanen.

Dagens bild tog jag ikväll vid badplatsen nere vid Mälaren när det hade spruckit upp igen efter ett riktigt störtregn.

Dagens bästa blir absolut min nya dyra leksak som jag är alldeles till mig över: ett nytt objektiv som jag använde till bilden ovan - ett vidvinkelzoom (Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5) som jag suktat länge efter men som jag känt har kostat för mycket. Men idag slog jag till på ett begagnat och har hunnit ta några testbilder och det kan bli riktigt kul att fota med vidvinkel och få till lite speciella vinklar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ett underbart objektiv att jobba med. Fick ett nytt i julklapp för något år sedan och jag bara älskar det.

Trevlig fortsättning på Midsommarhelgen!
akson