söndag 12 april 2009

Dag 102. Påskdagen





12 april, söndag
. Ännu en solig dag på landet, men inte riktigt lika varmt som igår. Har tagit det lugnt och legat i en solstol och njutit och bara vilat. Bebben höll sig kvar i magen under stugvistelsen, men idag har jag känt mig ännu mer höggravid än vanligt och varit stel och haft en massa sammandragningar och ont.

Dagens bild är på Astrid som sitter och spanar ut genom bilfönstret när vi är på väg hem från stugan. Hon har varit riktigt tuff idag och sprungit runt på tomten och lekt utekatt, så nu när vi är hemma i lägenheten igen är hon helt utslagen av alla intryck och sover som en stock.

Dagens bästa har även idag varit att ha fått njuta av en till härlig dag på landet. Vi har verkligen haft en superskön påskhelg och vädret hade inte kunnat vara bättre!

UPPDATERING NÅGRA TIMMAR SENARE: jag kompletterar med en till bild som Mattias tog ikväll av mig och magen. Vilket kanske blir den sista gravidbilden av mig här i bloggen...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar om man ska tolka det sista inlägget att det är något på gång...? Kram Johanna M

Anonym sa...

Samt bristen på nya inlägg??? Baby på gång? /hanna

Karins fotoblogg sa...

Vilken vacker bild på dig!
Det känns som att det är läge för ett lycka till?!!

Kram

Marie sa...

Ja nu har jag kikat in några dagar och jag antar att det är bebis på "G". Lycka till. Kram.

Nässelblom och choklad sa...

Låter som en härlig påskhelg. Vårvädret och möjligheten att vara ute ordentligt är efterlängtat. Även jag undrar förstås om något är på gång...

Sarah sa...

Hej, en som undrar om de kanske kommit en bebis? Nu var det ju några dagar sen du skrev nåt här. Spännande! sarah

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>> Tack för era kommentarer! Och ni har gissat rätt - något var verkligen på g och jag blev mamma i måndags! :) Uppdateringar kommer att komma här i bloggen så snart jag orkar.

Cina sa...

nu lagar du mat till alla oss hungriga dibarn, och vet du, du är finare och goare än du tror, ......"En beundrare".............en av alla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;))

eva-marie sa...

Det finns INGET vackrare än en gravid mage! Din är så vacker! KRAMAR