tisdag 17 mars 2009

Dag 76. Lite känsla av vår idag


17 mars, tisdag. I eftermiddag byttes faktiskt det grådaskiga mot lite sol och genast kändes det lite som vår i luften. Jag hoppas det fortsätter på den vägen! (Stor kontrast mot förra tisdagen då jag lade upp en snöbild här)

Har känt mig hängig i eftermiddag och lite värk i magen. Och så fort något börjar kännas annorlunda i kroppen börjar jag fundera om det kan vara ett första tecken på att bebben tänker komma ut... Även om det är runt fem veckor kvar egentligen kan det ju faktisk ske lite närsomhelst nu och särskilt mycket plats där inne har inte bäbisen i nuläget, så jag kan förstå om den vill ut i stora världen. Fast inte ikväll hoppas jag =)

Dagens bild tog jag på väg hem från tunnelbanan när solen sken på det kala trädet mot den blå himlen. Jag längtar till trädet inte är så kalt längre, utan fullt av knoppar.

Dagens bästa var ett långt telefonsamtal med syrran. Det var länge sen sist, så det fanns mycket att avhandla.

Inga kommentarer: