tisdag 10 mars 2009

Dag 66-69. Trötta dagar

Det får bli ett samlingsinlägg för de senaste dagarna, för jag har inte riktigt orkat att ta mig tiden att uppdatera här förut. Den bloggenergi jag haft, har jag fått lägga på Fototrissbloggen som tagit rätt mycket tid av mig senaste veckan eftersom jag fixat med tävling och allt där.


10 mars, idag tisdag. Idag blev det vinter ännu en gång i Stockholm, efter att det blev snöfritt på marken efter förra snöfallet häromveckan och det vanliga gråslasket kom tillbaka. Slaskigt är det dock även nu, speciellt inne i stan. Nu tycker jag dock att vi inte behöver få mer snö här, utan nu vill jag att det ska gå mot vår!

Dagens bild tog jag vid Odenplan med mobilen på väg hem från jobbet.

Dagens bästa får bli den sköna tuppluren på eftermiddagen, när jag somnade som en stock efter att jag kom hem från jobbet. Har varit väldigt trött de senaste dagarna och idag känner jag mig helt ur form och energilös. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om jag börjar bli sjuk. Det börjar ta mer och mer på krafterna att vara gravid...

: : : : : : : : : : : :

9 mars, måndag. Jobb, besök hos barnmorskan och så semmelfika med en kompis på Xoko. Det blev ingen Dagens bild idag.

Dagens bästa blir givetvis att barnmorskan sa att allt fortfarande verkade bra inne i magen. Jag har inte gått upp många kilo i vikt, fast jag är i åttonde månaden nu, men magen växer ändå som den ska och känns skönt att höra att barnet växer till sig även om jag inte gör det.

: : : : : : : : : : : :

8 mars, söndag. Fototrissdag och städdag. Det ena roligt, det andra inte roligt alls. Någon Dagens bild blev det inte tagen idag heller.

Dagens bästa var besöket hos familjen Ö, som vi inte träffat på länge, och som blev ett mycket välkommet avbrott från de hemska städbestyren.

: : : : : : : : : : : :


7 mars, lördag. Rätt trött så jag tog det lugnt hela dagen. Mattias var dock flitig och fixade klart i badrummet där vi gjort om lite och satt upp skåp och en bänk för skötbord och sånt. Blev jättefint!

Dagens bild är en bild av dagens middag, fransk fläskfilégryta.

Dagens bästa får bli att vi faktiskt orkade släpa oss iväg till mataffären och handla så vi kunde fixa till en riktig middag, istället för att bara ta nåt ur frysen som kändes mest lockande när vi båda var trötta framåt kvällen. För grytan blev mums och räckte till lunch dan efter också :)

Inga kommentarer: