måndag 2 mars 2009

Dag 61. Det kickar i magen


2 mars, måndag. Ny vecka som inleddes med ett par timmars längre arbetsdag än vanligt och det kändes i kroppen när jag kom hem, supertrött och värk. Det finns ju en anledning till att jag är halvtidssjukskriven... Jag är trött, men i magen är det livat. Otroligt vad det sparkar och levs rövare där inne nu! Det märks verkligen att bäbisen blir större och större och ibland blir jag alldeles illamående av alla rörelser och kickar.

Dagens bild visar något som gör mitt liv lite lättare nu. En heat lotion som masseras in av Mattias händer gör att min värk lindras lite grand. Det kyler först och hettar sen och känns jätteskönt på den värkande ryggen!

Dagens bästa... inget särskilt jag kan komma på idag. Jo, kanske att min ersättare började jobba idag så nu kan jag släppa över ansvaret till henne mer och mer fram till jag går på mammaledighet i april, vilket känns väldigt bra.

Inga kommentarer: