söndag 1 mars 2009

Dag 60. Vacker vinterdag och korv i solen


1 mars, söndag. Kvar på landet och idag sken solen på oss och när vi vaknade hade kylan klätt naturen i frost, så jag var ut en sväng med kameran på morgonen. Problemet var bara att jag gärna ville sitta på huk för att komma nära frostiga strån på marken och jag har vissa svårigheter att ta mig upp igen eftersom magmusklerna är satta ur spel pga magen... Det ska bli skönt att återfå smidigheten i kroppen när bebben väl har kommit!

Dagens bild tog jag då på morgonen, när jag traskade runt på åkern och fotade.

Dagens bästa har varit att kika runt på alla deltagarna i Fototriss, där jag anordnar en tävling idag. Det har varit rekordmånga deltagare, så det är ett digert jobb för mig nu att gå igenom alla bidrag... Men en annan höjdpunkt idag var när vi satt på altanen i solen och åt korv med bröd till lunch. Det var kallt men vackert och snön gnistrade. Och blundade man skulle man nästan kunnat föreställa sig att man satt i skidbacken i fjällen på sportlovet och åt sin korv =)

2 kommentarer:

Sarah sa...

Orkar du traska omkring? Låter ju jätte skönt! Själv blir det inte så mycket traskande... Får så ont när jag gör det, tyvärr. Är en mycket rörlig person annars så det ska bli jätte skönt när lillan kommer ut. Längtar efter långa promenader. Vad mysigt att ha ett land att åka till. Ha en fin dag ;O)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sarah: Jodå, jag orkar traska omkring, men det går inte särskilt fort... eller smidigt =) Får mest ont och blir mest anfådd på morronen när jag går.