torsdag 19 februari 2009

Dag 50. Förlossningstankar


19 februari, torsdag. Halva dagen har bestått av föräldrautbildning hos barnmorskan för oss och ett gäng andra blivande förstagångsföräldrar. Sen har dagen varit lång, för M åkte iväg med jobbet och blir borta över natten. Trist!

Dagens bild visar på det som fått mina tankar att snurra fram och tillbaka idag. Det var information om förlossningen på föräldrautbildningen och det är först nu det börjar bli verkligt för mig att livet i magen faktiskt ska ut om några veckor...

Dagens bästa får bli just det också, din information vi fick som på ett bra sätt förberett oss lite inför det som komma skall. Det är inget jag oroar mig särskilt över och jag har i princip inte läst något alls om förlossningen, men det känns ändå bra att få lite kött på benen om hela processen och att man kan känna att man har lite koll. Och jag kanske ska ta och kika lite grand åtminstone i de böcker och broschyrer jag har här hemma...

1 kommentar:

Sarah sa...

Jag har med förlossningstankar trots att jag förlöst två barn tidigare. Jag är och har varit mest orolig denna tredje graviditet. Mycket pga av att det gick så fort förra gången. Nu har jag ju även gbs, vilket innebär att jag måste ha antibiotika helst 4 timmar innan lilla gumman tittar ut så inte hon smittas... Men jag måste nog erkänna att det är ju det absolut häftigaste man kan vara med om, att föda barn. Det kommer säkert gå jätte bra Helena! Må så gott ;O)