söndag 15 februari 2009

Dag 45. Alla hjärtans kräkdag...


14 februari, lördag. En alla hjärtans dag som började så bra och som slutade med ett av mitt livs värsta nätter.

Dagens bild får jag uppdatera med när orken finns att ladda ner bilder från kameran. Nu ville jag bara få beklaga mig lite... =) Uppdatering: nu är bilden på plats och den är tagen i gränden utanför restaurangen där vi njöt av vår alla hjärtans-meny.

Dagens bästa var definitivt den härliga middagen med min älskling på den romantiska lilla restaurangen i Gamla Stan. Men tyvärr kommer spykänslorna som ett brev på posten så snart jag tänker tanken på maten vi åt, eftersom jag inte mer än hann hem från restaurangen innan magsjukan slog till med den värsta kraft jag varit med om.

Jag misstänkte matförgiftning först, men eftersom det efter 17 timmar fortfarande håller i sig så kanske det är gammal hederlig magsjuka. Och jag kan säga att det är ingen hit att drabbas av detta när man är höggravid. Jag hade vansinnigt ont och naturligtvis var oron för bäbisen stor, men sjukhuset ville inte att jag skulle åka in pga smittorisken. Jag har känt fosterrörelser idag, även om det varit mindre än vanligt, så jag hoppas att allt är bra där inne.

3 kommentarer:

sinneskatten sa...

Stackare det måste vara en mardröm...
Med tanke på det så får vi vara glada att du orkade med oss på trissen denna söndag

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sinneskatten: Fototrissen hade jag som tur var gjort i förväg och schemalagt publiceringen, annars hade det nog inte blivit någon triss idag...

Kerstin sa...

Men din stackare. Så trist avslut på den dagen. Håller tummarna för att det går över fort. :)
Krya på dig.