fredag 6 februari 2009

Dag 37. Hummermiddag


6 februari, fredag. Ögonen håller på att ramla ihop av trötthet och snart är det dags att krypa ner under täcket, och hela helgen väntar!

Dagens bild är ett collage av dagens middag, ugnsgratinerad färsk hummer och vitlöksbröd!

Dagens bästa blir dels den utsökta middagen som Mattias överraskade med ikväll och dels besöket på min förra arbetsplats där jag fick träffa alla goa förlagsmänniskor som jag jobbade med under ett antal år. När jag gick därifrån hade jag dessutom en proppfull kasse med babyböcker med mig - mjuka, prassliga, härliga och tuggvänliga =). Så nu har lilla bebben i magen "läsningen" fixad för de allra första månaderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va gött det ser ut..han e väl för gooo din Matti!

Kul med nya barnböcker! Du har väl några kvar sen förr också, fast du var snäll och delade med dej till alla andra barn på den tiden. Det blir nog ett läsintresserat barn med en sån bokälskare som mamma.Det blir bra det!

Gårdagens bild var häftig.Undrar vem som tagit den? Hoppas ni får en skön o vilsam helg! Pussa Astrid från Gammelmatte!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Det var mums med färsk hummer, verkligen en bra surprise! Förstår att du känner igen gravidbilden... =)