måndag 12 januari 2009

Dag 4-5. På Teneriffa

Här kommer några bilder till från första veckan på året, fortfarande kvar på Teneriffa. 6 januari var hemresedag och då fick kameran faktiskt vila, så från den dagen blir det ingen bild.


5 januari. Jag fortsätter på rörelsetemat med Mattias fångad just när han ska hoppa över till nästa klippa. Bilden blev rätt kul för det ser ut som han står på tå. Även jag hoppade med min gravidmage på ett antal bilder - vad gör man inte för att få en bra bild... =)


4 januari. Vi har åkt till Playa de las Americas. Det är stora vågor och och vi sitter på stranden och tittar på alla vågsurfare. Jag bränner av en hel del bilder på maxzoom, med snabb slutartid och det är svårt att få riktigt bra skärpa. Men några bilder blir okej och den här tycker jag fångar surfarens rörelse ganska bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken läcker bild!
Provade inte Mattias på att lära sig surfa också. Det verkar vara himla poppis att göra det!

En fråga om bilden. Har du försökt tona ner bakgrunden i bilden. Mitt öga dras dit och jag vet inte varför. Eventuellt kan det vara så att det är två närstående nyanser som stör mitt öga.

Hoppas att det är ok att ha lite fotosnack och redigeringssnack på denna sina. Det är ett av målen med min 365-sida!
Jag förstår att du har fullt ös med ditt egna att dra igång och hålla igång både denna, din andra sidan samt Fototrissen!

Tack för All reklamen du gjort för 365-sidan! Det var snällt gjort!
Jag har en plan på att lägga upp alla andra som på ett eller annat sätt bloggar runt årets alla dagar!

Ha det gott och ta hand om dig och magen!

akson

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Akson: Kul att du gillar bilden! Och det är självklart ok att ha fotosnack här, det är bara kul!

Angående bakgrunden i surfarbilden, så har jag inte försökt tona ner den. Alla bilder fick en otroligt ljus bakgrund i den här serien och jag har snarare försökt få bakgrunden att bli något mörkare, men jag lyckades inte riktigt så det här är ungefär som bilden såg ut i original. Jag borde säkert ha ändrat nån inställning i kameran när jag tog bilderna för att undvika det ljusa, men jag ville bara hinna ta bilderna =)

Mattias surfade inte nu, men han har bott i Australien och då surfade han i princip varje dag. Så lite sugen var han nog allt att hyra en bräda och testa igen :)

Ninni sa...

Jätteläcker bild! Hur kan man bara lyckas att hålla sig kvar i den positionen???
Jag håller med Akson om att ögat gärna söker sig till bakgrunden. Konstigt eftersom det inte är någon detalj som drar ögat till sig och den är ju dessutom oskarp...
Fint fångat!
Kramar!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Ninni: Tack så mycket! Han står inte still så, utan var mitt i en rörelse och jag höll avtryckaren inne och tog en hel serie bilder och den här blev extra kul eftersom det ser ut som han balanserar på tårna.